BEAMSTART Logo

DirecTV dumps Newsmax instead of paying new fee, drawing Republican outrage

Ars Technica LogoArs Technica2w ago

DirecTV dumps Newsmax instead of paying new fee, drawing Republican outrage - Ars Technica

Quick Summary:

DirecTV says Newsmax ratings aren't high enough to justify network's rate demand.

DirecTV says it was one of the first pay-TV providers to carry Newsmax starting in 2014.

The carriage deal expired at midnight last night.


More Pictures

DirecTV dumps Newsmax instead of paying new fee, drawing Republican outrage - Ars Technica (Picture 1)

or

Article Details

Author / Journalist: Jon Brodkin

Category: Technology

Markets:

Topics:

Source Website Secure: Yes (HTTPS)

News Sentiment: Neutral

Fact Checked: Legitimate

Article Type: News Report

Published On: 2023-01-25 @ 19:20:45 (2 weeks ago)

News Timezone: GMT -5:00

Ranking: #1169 (out of 10402 stories this day)

News Source URL: arstechnica.com

Language: English

Article Length: 144 words

Reading Time: 1 minutes read

Sentences: 40 lines

Sentence Length: 4 words per sentence (average)

Platforms: Desktop Web, Mobile Web, iOS App, Android App

Copyright Owner: © Ars Technica

News ID: 4790865

View Article Analysis

About Ars Technica

Ars Technica Logo

Main Topics: Technology

Official Website: arstechnica.com

Update Frequency: 6 posts per day

Year Established: 1998

Headquarters: United States

News Last Updated: 10 hours ago

Coverage Areas: United States

Ownership: Independent Company

Publication Timezone: GMT -5:00

Content Availability: Worldwide

News Language: English

RSS Feed: Available (XML)

API Access: Available (JSON, REST)

Website Security: Secure (HTTPS)

Publisher ID: #32

Publisher Details

Frequently Asked Questions

How long will it take to read this news story?

The story "DirecTV dumps Newsmax instead of paying new fee, drawing Republican outrage" has 144 words across 40 sentences, which will take approximately 1 - 2 minutes for the average person to read.

Which news outlet covered this story?

The story "DirecTV dumps Newsmax instead of paying new fee, drawing Republican outrage" was covered 2 weeks ago by Ars Technica, a news publisher based in United States.

How trustworthy is 'Ars Technica' news outlet?

Ars Technica is a fully independent (privately-owned) news outlet established in 1998 that covers mostly technology news.

The outlet is headquartered in United States and publishes an average of 6 news stories per day.

It's most recent story was published 10 hours ago.

What do people currently think of this news story?

The sentiment for this story is currently Neutral, indicating that people are not responding positively or negatively to this news.

How do I report this news for inaccuracy?

You can report an inaccurate news publication to us via our contact page. Please also include the news #ID number and the URL to this story.
  • News ID: #4790865
  • URL: https://beamstart.com/news/directv-dumps-newsmax-instead-of-16746809287915

BEAMSTART brings you the latest news, database, and jobs from all around the world on startups, technology, and business. Stay updated with industry news, plug-in to exciting community events, and discover incredible career opportunities with the world's most innovative companies.

© Copyright 2023 BEAMSTART. All Rights Reserved.